Posts

Forgive And Forget

Image
Forgive And Forge t Rooted in the willingness to change one's heart, even though pain runs deep within. We understand and accept through compassion, we are all forgiven of our sin. When words are spoken with truth and faith, doors once closed open wide. Embrace future with an open mind and heart, put grudges and hurt feelings aside. Learn how to give from our own past mistakes, bring forth kindness to your enemy. The past is the past and can never be undone, fill your heart with generosity. Find a way to share hope for the hopelessly lost, show the light to continue ahead. Forgive and forget and receive God's blessings, for that is what the Good Book said. by Sandygram Sunset by me Picture taken by Myself Location - Frim Selayang

Sekadar senyum

Image
Tah la, walaupun gambar-gambar ni "simple" tapi bagi aku memang membuatkan aku senyum lebar. Meh senyum-senyum sama gan aku.. tp sapa yang tak faham lawak gambar-gambar ini, jangan salahkan aku.

Ya diet punya cara..

Image
Tak banyak aku nk bercerita kat sini, ni tetibe aku nampak ada satu gambar, lawak la. cara2 nk diet. mcm aku nyer perangai ajer... sapa yang join sekaki sila angkat kening. keh keh keh...

Demam Breaking Dawn.

Image
Tak ada apa yang nak diceritakan sangat pasal Twilight - Breaking Dawn. Hari tu tgk kat movie pun sebab dapat tiket free. Sekali lagi tengok sebab teman member.... Badan penapisan filem kat Malaysia ni macam gampang.. Banyak gila la dipotongnya. Hampir 30min adegan diaorang potong. Gampang kan? Agak-agak la nak potong. Bukan ganas pun adegan nya, sebab aku dah tengok dah adegan yang tak potong setelah mendownload. Walaupun kualiti camcoder, janji dapat gak tengok apa yang belaku.

New Year's Eve/Karoake Jamban

Image
Oh dah lama xmenulis blog, mungkin ketiadaan mood walaupun banyak benda yang aku nk olah kat sini. Tak pe, kita mulakan dengan cerita tentang Movie yang aku tengok hari Ahad lepas bersama kawan baik aku si Daus. Mula-mula tu, kitaorang makan/lepak/mengumpat di uptown damansara. Aku makan Yee Mee aje, kedai uncle wong kegemaran Fau. Eh boleh tahan la masakan dia, sambil-sambil makan, apa lagi kitaorg mengumpat sana sini tanpa hala tuju. Mula-mula si Daus cakap jom g karoake, aku rasa malas sebab, bebalik kita 3 jam sebelum g makan tu. Aku g berenang kat Kelana Jaya. Puas gak la sebab dapat buat 1K meter. Mengah, dan nak rasa pengsan walaupun kelajuan renangan aku xada ler selaju dahulu.  Bersambung masa makan/mengumpat. Setelah penat mengumpat dan mendapat dosa, daus ajak g tengok wayang. aku cakap, wayang apa kul 11 dah ni. Dia cakap, kita "check" dulu. Mula-mula ingat nk layan cite Ombak Rindu.. wow ed nak layan Ombak rindu?? Ahaks.. akhirnya kitaorang memilih cerita New ...

Movie yang ditonton tapi malas bagi review la!

Image
Ada la beberapa movie yang aku tonton di panggung wayang sepanjang beberapa bulan ni, tapi tak tau la kenapa malas nak kasi review . Mungkin dah lambat sangat sampai aku punya mood pun sudah tak ada untuk review cite2 itu. So aku kasi review sikit-sikit sudah. Dan kasi beberapa bintang. Mungkin setelah beberapa tahun akan datang, akan aku tengok balik review yang aku dah buat kat blog ni.  I am number 4. Ok la cerita ni (3/5) aku kasi, sedap ditonton dan tak memeningkan kepala. Tengah tunggu squeal cerita ni. Nak tengok jugak kesudahannya. Battle of Los Angeles Cerita ni kenapa aku tak leh ingat, sedap ke idak? ok je la. (2.5/5) cerita ni, mendebarkan (tak tahan ayat mendebarkan tu) enjoy jugak la... Super 8 Salah satu cerita kegemaran aku sepanjang tahun ni, aku kasi (3.5/5) untuk adegan dan watak2 budak-budak tu semua. Jalan cerita ok la, tapi aku rasa semua orang lebih seronok tgk adegan dan watak2 budak-budak tu kan. Tapi sebenarnya cerita ni more t...

Hanya 4 minit.

Hanya 4 minit untuk mendengar lagu yang baru dimasukkan didalam list ini. Sungguh indah sebab tak tau ape yang dia nya lirik. sebab lagu tersebut adalah lagu Spanish. Dibawa oleh salah satu penyanyi lelaki yang aku rasa suaranya mempunya 9/10.. eh mana leh perfect .. yang perfect tu aku je.. ahaks.. xda ler.. kalu dah 9/10 tu maknanya korang judge sendiri la.. rasanya ada 3 kali masa dia nyanyi tu sangat sedap. kalau korang dengar betul2.. korang pasti tau apa maksud ku... Melalui lagu kita dapat tahu apa isi hati yang sedang ada disini.