Movie yang ditonton tapi malas bagi review la!

Ada la beberapa movie yang aku tonton di panggung wayang sepanjang beberapa bulan ni, tapi tak tau la kenapa malas nak kasi review. Mungkin dah lambat sangat sampai aku punya mood pun sudah tak ada untuk review cite2 itu. So aku kasi review sikit-sikit sudah. Dan kasi beberapa bintang. Mungkin setelah beberapa tahun akan datang, akan aku tengok balik review yang aku dah buat kat blog ni. 

I am number 4.



Ok la cerita ni (3/5) aku kasi, sedap ditonton dan tak memeningkan kepala. Tengah tunggu squeal cerita ni. Nak tengok jugak kesudahannya.



Battle of Los Angeles



Cerita ni kenapa aku tak leh ingat, sedap ke idak? ok je la. (2.5/5) cerita ni, mendebarkan (tak tahan ayat mendebarkan tu) enjoy jugak la...



Super 8




Salah satu cerita kegemaran aku sepanjang tahun ni, aku kasi (3.5/5) untuk adegan dan watak2 budak-budak tu semua. Jalan cerita ok la, tapi aku rasa semua orang lebih seronok tgk adegan dan watak2 budak-budak tu kan. Tapi sebenarnya cerita ni more to budak-budak tu dari alien itu. 



Green Lantern 



Tidakk, tidakkkk, cerita superhero paling bosan pada tahun ini, dan dekat US pun cerita ni FLOPPED!, argghh tidak tidak, sampaikan aku rasa nk keluar panggung. Jalan cerita sangat-sangat (predictable). Menyesal tengok dekat panggung? Ya SAYA!.. (2/5) aje!! tu pun aku kasi 2 sebab visual dia canggeh, jalan cerita? (-10/5)



Harry Potter and the deathly hollows Part 2




hahaha.... cerita ni? best movie ever!!!... sapa nk kutuk aku tak heran... 10 tahun ok, 10 tahun nk abiskan movie ni. Teringat lagi dari filem pertama, kecik-kecik aje, Cerita ni ada sentimental value la, bukan pada aku sahaja, mungkin pada peminat Harry Potter ni. (5/5) for this movie!!!!!!!...



Transformers 3 Dark of the Moon



Cerita ni? hmm cerita ni? hmm aku kasi (3/5) period!



Captain America




Masa kecik-kecik dulu, aku bukan la peminat setia cerita captain america ni, tah la sebab dia tak da power sangat kot. Ultramen lagi power rasanya. Tapi setelah diadaptasikan menjadi movie, cerita ini amat menarik, aku tak sabar nk tengok The Avengers! (3.5/5)



Cowboys And Aliens




Wow cerita ini memang menarik, nak tau sebab apa? tengok sendiri, saya sedang mengalami satu masalah kemalasan, (3.5/5).




Rise of the planet of the Apes





Cerita ni lak? tak tau la nak komen, so-so aje kot, (2.5/5) aku kasi. Tak berapa suka tengok cerita monyet ka, orang utan ka, babi utan ka, so malas nak komen banyak-banyak.



Fright Night




Cerita ni macam baru aje tengok, last week kot, ok cerita dia, terkejut-kejut gak la, or mungkin aku ni memang penakut kot. Collin farrel dalam ni memang ok la. (3/5). Sapa belum tengok cerita ni, pergi la tengok atau tunggu DVD keluar.



Dream House


Cerita ini aku tengok hari jumaat lepas. Mula-mula ingat cerita hantu, rupanya? tengok la sendiri. Daniel Craig memang best la belakon. aku kasi (3.5/5) untuk cerita ni.


Ini aje lah cerita-cerita yang aku sempat nak buat review yang tak seberapa review, cuma sempat nak kasi bintang-bintang dilangit sahaja. Mungkin ada yang sependapat dengan aku, dan ada juga yang tak sependapat dengan aku. So.... ada aku kesah?? :)

Comments

  1. selamat pagi abe : dalam list ko ni aku cume tengok transformer ngan harry potter jer. yg laen tu tidak menarik perhatian aku utk pergi menonton di panggung berhampira...

    ReplyDelete
  2. banyak nye ko tgk movieeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee

    ReplyDelete
  3. alamak terlambat lak nk reply. tetibe lupe lak pasal blog ni. mungkin bz lately ni sampaikan lupa yang saya ada blog yang baru update.

    wow abe apiz, 2 pilem aje? ok la tu,

    wow emy tak kecik!!... ada yang tertinggal tu, tetibe malas nk letak byk2, hampir semua la tgk wayang, lum lagi cerita2 yang diupload kan..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Handmade Design Phone Case

AMG

Leo oh leo