2

Tuesday, July 24, 2012

Snap snap


Di pagi hari minggu, jarang dapat tengok langit secerah ni, lebih-lebih lagi jerebu yang melanda KL.

Post Comment

Short and tired Part 2

Percutian singkat kami diteruskan dimulai dengan bangun tidur dengan cepat. Pukul 10 dah bangun. Kenapa bangun awal? Rumah penginapan yang kami menginap tu akan ada org lain yang akan masuk. So terpaksa la bangun lebih awal. Padahal masing-masing tidur dalam pukul 6pagi. So setelah bangun, aku ee dan epul pergi ke gerai makan untuk beli sarapan. Wah ee telah belanja kitaorg semua. Tq ee. 




Setelah selesai bersarapan, masing-masing bersiap untuk check out. Setelah selesai keluar dari rumah penginapan, akan tetapi kitaorg tak ada arah tuju. Setelah berbincang dengan fai (aku naik kereta fai masa itu), dia mencadangkan untuk pergi ke Melaka. Ya dia mencadangkan untuk pergi ke Melaka Wonderland. Taman tema air yang agak baru dibuka untuk orang ramai. Perjalanan diteruskan dengan tiga buah jenis kereta. Setelah sampai kedestinasi, kami membeli tiket lalu masuk. Kadar bayaran untuk dewasa adalah RM30. 

Ok lah, sakan gak la main permainan dalam tu, sampai ada yang sakit sakit badan, penat sakan sebab kena naik bukit, dan paling banyak kitaorg main adalah Kamikaze Slides, ala yang lepas ramai2 tu. Boleh lihat di link tersebut Melaka Wonderland .








Setelah penat bermain sakan disana, apa lagi, perut pun lapar ler, bercadang untuk makan malam terus di umbai, akan tetapi terlalu awal sebab baru pukul 4 ptg. So perjalanan kami diteruskan untuk pergi mengalas perut. Kami singgah warong di tepi jalan aje. So ada yang makan mee kari, kueh cucur udang dan lain-lain.










Selepas selesai makan dan berehat ( tak ada la berehat mana pun, masing-masing muka penat dan mengantuk ada ler ) kami meneruskan perjalan kami untuk ke umbai. Akan tetapi fai yang mengikut dari belakang telah tertinggal. ( aku didalam kereta daus ) kami telah berkumpul di menara taming sari. Ok untuk maklumat semua, melaka memang sesak, dengan jem sana sini. Kami meneruskan perjalanan ke Umbai. Dan sekali lagi, untuk maklumat semua, gerai-gerai di umbai itu sangat ramai orgnya!. Setelah selesai memilih, mengorder dan makan, kami meneruskan perjalanan untuk pulang ke KL. Terbayang betapa jauhnya nak balik KL ( kalau tak penat, rasa dekat aje ). Masing-masing mengikut arah sendiri, dan sampai kedestinasi pada pukul 12 malam. 

Dari apa yang aku perhatikan, percutian singkat ini memang memenatkan, sekurang kurangnya kena tinggal dalam 3hari 2mlm. Ini kerana, bila dah ramai-ramai ni, masing-masing dah nak bercerita, ye le, bukan selalu dapat bercuti beramai-ramai. Apabila diingatkan kembali, seperti biasa, setiap percutian kami akan meninggalkan pelbagai memori untuk dikenang pada hari kemudian.

Post Comment

Wednesday, July 11, 2012

Short and tired Part 1

Percutian yang tak dirancang awal. Rasanya kurang dari seminggu. Contact semua orang dan masing-masing setuju. Berusaha mendapatkan tempat penginapan yang selesa dan murah. Bukan senang sebab percutian ini bukan dirancang awal. Nasib baik adanya link di UPM. So aku dapat menempah satu rumah penginapan di Port Dickson. Port Dickson lagi.. tahun ni dah berapa kali pergi? Rasanya 3 kali dah. Itu aje tempat yang paling dekat untuk kitaorang bersantai bersama-sama. 

Kami berlapan telah merancang untuk bertolak hari jumaat malam. Terbahagi kepada 3 buah kereta. Kereta pertama ialah bersama daus, ted dan muss. Aku drive dari tol sungai besi hingga ke P.D. Kereta lain bertolak lambat sebab ada kerja katanya. Fai, epul dan syah satu kereta dan last sekali ee yang bawak kete sorang-sorang sebab sudah berjanji untuk berkaroake dengan kawan-kawan dia.

Setelah aku drive sampai ke P.D .. menyusullah untuk aku mencari rumah penginapan kami. Sampai ke P.D dalam pukul 2205. Dah la tak tau mana tempatnya, dah cuba cari menggunakan google map, memang tak ada. So berpandukan ingatan aku, sebab aku pernah pergi rasanya masa 10thn lepas. Akhirnya kami dapat jalan masuk ke rumah penginapan itu. Pusat Sains Marin UPM, Port Dickson. Sampai ke guard, buat urusan kemasukkan dan guard tunjuk rumah tersebut. Gelap suasana kawasan tersebut, ted dan muss dah mula kejung. Takut yer.. Aku yang membuka rumah tersebut. Ya sangat sunyi sebab kelilingnya adalah hutan. Best oo.. boleh memekak tak mengganggu sesapa. Masuk kerumah, selesai segala benda seperti bukak lampu, on kan aircon. Rumah tersebut mempunyai ruang tamu termasuk sofa, dapur yang agak luas, 3 bilik dan dua bilik air. 




Selepas check rumah, kami berempat keluar untuk makan. Nasib baik kedai makan sangat dekat. Setelah makan, fai sekereta sampai ke kawasan kedai makan. Setelah selesai makan, kami pulang kembali kerumah penginapan kami. Wah baru lah kecuh kawasan rumah itu, kalau tak kejung aje si ted dan muss. Tah apa yang diaorg seramkan. Setelah selesai memungkah barang, kami semua bersedia untuk ke pekan P.D dan ke teluk kemang. Dan siap-siap tukar pakaian masing-masing. Sementara menunggu tibanya ee, kitaorg pergi singgah ke karaoke. Idol karaoke katanya. Setelah ee sampai, kitaorg pergi la ke teluk kemang untuk mandi laut. Di ingatkan sekali lagi, kitaorang mandi laut pada pukul 2 pagi. Hahaha, gile... seronok lah mandi pagi2 macam ni. Tak ada orang dan sangat terkejut apabila tengok air sangat jernih, air pasang kan.. Setelah selesai mandi laut tak ingat, sampai pukul 430 kut, masing-masing lapar dan mahu makan di Mc Donald's di bandar P.D. Siap makan breakfast McD lagi. Lepak, borak-borak sampai pukul 540, so masing-masing dah mengantuk, kami pun pulang ke rumah penginapan. Tak cakap banyak, masing-masing ketiduran pada pukul 6pagi..


Gambar-gambar rumah penginapan..




Post Comment

Monday, July 2, 2012

Listen Up with Haley Reinhart

Sekarang ini aku sangat suka satu album ni, iaitu Listen Up dari Haley Reinhart. Kemungkinan ramai yang tidak mengenali beliau jika tidak mengikuti program American Idol. Berulang-ulang kali aku dengar lagu-lagu dia ni. Dan aku berharap dia akan dicalonkan grammy awards tahun depan. 



Dengar cerita album ni akan di release kan balik 3 july ni. You go haley! Recommended album.

Post Comment

Janda tu baik ker?

Rasanya 16hb jun ari tu, aku dan kawan-kawan berkesempatan untuk pergi mandi sungai. Sebenarnya aku bukan seorang yang gemar untuk mandi di sungai, sebab apa, sebab sejuk dan takut kencing tikus. Akan tetapi demi untuk melepak dengan kawan-kawan rapat, aku pergi jua. Ye ler, dah tak ada aktiviti nak di buat pada hari tersebut.

Pada asalnya hanya ingin pergi ke sungai komenwel yang berdekatan dengan sungai kanching. Tah apa apa nya sungai, geli lak nk mandi kat situ. Akan tetapi cadangan telah dikemukan untuk pergi ke Janda Baik. aku tak pernah pergi pun kat sana so rasa excited lah. Kami pergi berlima, menggunakan kereta fred dan crew-crewnya adalah fai, daus, ee dan aku.

Secara ringkasnya. keseronokkan bila bersama kawan yang "masuk sekali" amatlah seronok. Dengan aksi-aksi lompat dari atas batu ke dalam sungai yang agak dalam amat menyeronokkan. Setelah puas mandi manda, terjun menerjun, pastilah perut terasa lapar kan. Mula-mula ingin pergi makan burger bakar, terbantut sebab ramai org dan akhirnya makan di kedai biasa, tetapi ikannya sangat sedap. Walaupun ringkas riadah kami, tetapi ia tetap akan tersimpan seribu gambar didalam memori kami.

p/s tiada pic mandi kitaorang sebab masing-masing lupa untuk snap pic


Post Comment