Guna Mata bukan KAKI


 Setelah meneliti beberapa status yang memprovokasi aku, menghina aku, dan marah-marah gan aku disebabkan posting yang ketiga (Salah Fashion). Bagi aku, aku xmenunjukkan provokasi terhadap pemilik gambar tersebut mahupun kawan-kawannya juga. Kenapa mahu melenting dan mengatakan aku mengumpat mengenai beliau? Itu la orang di Malaysia ni, terutama bangsa Melayu. Cepat melenting, manja dari segala segi. Kenapa tak membacanya menggunakan Mata? Status korang yang memprovokasi aku tu menunjukkan yang korang membaca dengan menggunakan kaki. Ini salah satu status memaki aku, dan mari kita saksikan tahap mentaliti beliau memaki aku. 

"geram tol la aku..aku x kaco kau.ko sbuk2 nk ganggu idp aku an..aku bkn add ko pn as a friend yg ko duk sbuk tgk profile aku pas 2 amik gamba aku ltak kt blog ko asl.ko da gle sgt ke kt aku.ke da xde kje.mmg la xde kje.umur da la tua.ape pn xde lg.malu la skit oii umur da tua tp xde pape lg yg nk d bangekn.plsss...cermin dri 2 dlu k kalo perfect sgtla.da la yg hado".

Itu la pandangan beliau setelah membaca posting aku setelah diberitahu oleh seorang kawan perempuan. Wah laju aje bagitau, Bila tang dia mengata aku tu leh pulak ko diam. Heran, nak kata sama-sama bodoh, marah pulak. Tu bercerita tentang status yang terang bederang di tujukan pada aku. Elo cik adik, aku xtengok pun profile ko tu, dah kawan-kawan korang yang dok mengkomen-komen so keluar ler ke wall aku. Aik hari ni pulak ko marah aku tersentuh sikit dekat profile ko? Aku amik gambar ko bukan nak provoke ko le sengal. Lain kali sila baca dengan mata, bukan dengan kaki kalu membaca blog aku ye.

Tak kisah le ko mengatakan umur aku tak ada ape ape pun lagi dan tiada benda nk dibanggakan? Ko dah betul-betul berjaya ke sampaikan hendak keluarkan statement begitu? Sekurang-kurangnya aku xda le meminjam baju jaket ZARA dari orang lain yang ko pakai kehulu hilir tu. Nak belagak (bergaya) tapi baju pinjam. Sebab benda bangga macam tu la sampaikan ko tak dapat beza kegunaan baju tersebut di tempat panas atau sejuk. So benda tu la ko nak dibanggakan? Talk to your ASS. 

Apa-apa pun aku tak berapa nak kesah sangat pun dengan penghinaan beliau terhadap aku. Bukan terjejas pun kepala otak aku. Biasa ler tahap mentaliti yang agak tak sama level gan aku, so setiap apa yang aku tulis ternyata negatif bagi beliau mahupun kawan beliau, bukan mahu melihat dari pandangan positif. Rasanya laju aje pasal blog aku ni disampaikan.

Begitu la serba sedikit coretan aku, nak kata aku ingin menjernihkan keadaan tidak juga sebab tak ada guna nyer kalu bercakap dengan orang bodo, lama-lama aku pulak yang jadi bodo. Dengan itu sila baca dengan menggunakan mata bukan kaki. 



 6)

Comments

  1. dhunhill guy? bukan starbak guy? hehe

    ReplyDelete
  2. nak nasihat sket pada tuan punya gambar tuh, klu takmo gambar anda dikomen oleh orang laen, or tak tahan dengan komen2 panas, baek set kan gmbr anda tu kepada "friend only". dengan tu non friend takleh tgk gmbr ko, takleh curi gmbr ko.... simple as that..

    ReplyDelete
  3. antara dunhill gan starbucks aku lebih suka dunhill...

    ReplyDelete
  4. biasa ler apiz. nak buat macam mana.. macam le sebelum ni dia tak penah nk tgk aku nyer profile. then tiru pulak aku nyer status profile. ada aku kesah? hmm... thanx apiz... apiz padahal kita bincangkan pasal baju kan. sesuai atau tak di pakai masa ke pantai... dia terasa lebih kot. susah kalu dah pakai baju pinjam tu

    ReplyDelete
  5. syabas!!!!!!!!!!!!kekek
    memang patut dia marah ed.....
    maklum la....berjaket2...mcm ikan jaket...hahah...teruskan usaha kau ni ed....budak tu patutnya berterimakasih kat ko...klu x...takut lak pakai jaket kat padang pasir....nk bergaya punya pasal......kikiki

    ReplyDelete
  6. good comment kak joe.. tu la.. org nk kasi nasehat, dia said bad things about me lak.. pathetic kan.. rasanya kat padang pasir pun sanggup dia nk pakai bj tersebut.... hahaha... jenama punyer pasal... ape pun ok..

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Handmade Design Phone Case

AMG

Leo oh leo