Peminat cerita Kartun?

Seperti mana yang kita ketahui, pelbagai jenis movie telah disajikan kepada kita sepanjang hidup kita. Jika dilihat dan diperhatikan, ramai diantara kita gemarkan menontong cerita kartun. Pelbagai karektor yang ditonjolkan oleh setiap movie kartun. Dari yang tak berapa comel sehingga dari yang sangat comel. Disini aku ingin meleraikan pelbagai jenis kartun yang aku rasa karektor-karektornya sangat comel. Mari kita kongsi bersama dengan pilihan masing-masing. Dengan itu akan akan senarai pendek movie kartun mengikut populariti mahupun yang mencapai standard Box Office.

Monsters Inc
Siapa yang tak boleh lupakan kartun Monsters Inc ni. Salah satu kartun yang terkenal pada masa dulu. Watak-watak dalam Monster Inc ni juga sangat menarik. Boo..


Kung fu Panda
Rasanya ramai yang mengemari kartun ni. Po panda yang gemuk. Teringat masa dia kena buli. Penat tengok si Po ni panjat tangga.


Up
 Masih ingat lagi cerita kartun Up? Ditayangkan pada tahun 2009. Cerita yang yang paling banyak yang member-member suka. Permulaan cerita ini lah yang paling ramai yang "touching" sedih katanya. Aku pun rasa touching masa mula-mula.


Finding Nemo
Siapa tak kenal nemo ni. Disebabkan nemo ni ler, ikan clown ni jadi popular bagi sesiapa yang menyelam. Bagi yang baru nak menyelam tu gerenti nak tengok nemo ni. Suka dengar suara nemo dalam Finding Nemo ni. Betul tak?


Wall e
Adakah kartun ni menjadi salah satu dari kartun kegemaran korang? Wah jalan cerita ni memang menarik. Teringat lagi masa wall e ni dah rosak, dan ingat juga yang ramai jadi gemuk dekat angkasa tu. 

Ratatouille
Bila teringat cerita ni, mesti teringat yang sekor tikus yang pandai memasak. Ada je yang akan cakap Euww.. tikus masak? sapa ler nak makan. Tapi dia jaga kebersihan ok. Siap cuci tangan semua. Dan makanan yang dia buat tu sedap sebab deria bau dia yang boleh kenal rempah dan pelbagai bau lain. Cerita yang BEST.


Ice Age
 Setiap kali tengok cerita ni mesti rasa sebak bila tang nak abis, aku tengok semua ice age nyer cerita. Sapa yang belum tengok, korang tengok le yer.


The Incredible
Aku suka tengok kartun ni. Rasanya la kartun ni ler pertama kali aku tengok cantik hasilnya (pada  masa tu ler). Tapi cerita ni memang menghiburkan. Dah banyak kali aku ulang tengok cerita ni.


Seperti yang aku perkatakan tadi, sebenarnya banyak lagi cerita kartun yang penah aku tengok mahupun ada juga yang tidak pernah aku tengok sebelum ni. Kalau boleh aku nak je letak semua cerita kartun yang aku suka. Tapi aku pilih yang betul-betul aku suka. Yang aku perasan, kartun-kartun sekarang ni soundtrack dia tak meletup mahupun tak ditonjolkan seperti cerita kartun-kartun terdahulu. Ingat Beauty & The Beast, Pocahontas, Mulan dan lain-lain, soundtrack dia memang dikenali dan agak terkenal. Di harap ada lagi kartun-kartun yang bermutu untuk ditonton bukan sahaja budak-budak, tetapi untuk orang dewasa juga dari segi jalan ceritanya. 

9)

Comments

  1. kungfu panda dan ice age is terbaik..mg tak jemu tgk walaupon dah berkali2 aku tgk citer tu..

    tak lama lagi..ade kungfu panda 2! tak sabar menanti kemunculan nya

    ReplyDelete
  2. wah kungfu panda. aku sebenarnya xberapa suka kungfu panda tu. tp jalan cerita dia bagus. gan ada nye sore si angelina jolie tu..

    ice age best!!! dah byk kali tgk...

    bagi aku kartun paling comel, si boo tu, monsters inc. sampai sekarang aku rasa xda lagi yg bole calen dia, yang hampir2 mengalahkan comel dia si agnes dari Despicable Me.

    ReplyDelete
  3. antara katun2 dalam senarai ko ni, aku paling suka Wall-e.

    ReplyDelete
  4. wall e... best kan.. sedih dia duk kat bumi sorang2... bertemankan lipas!... nk g la cari DVD cet rom dia... hahaha

    ReplyDelete
  5. ooo cite UP tu,sgt myentuh ati...rase nk bt la note book tu ngan org tersyg.misti best.

    ReplyDelete
  6. my feveret, the incredible, up, wall-e, toys story, monster inc, little mermaid (eheh time kecik beli tape tgk byk kali bluekk)woodywood packer (ni pun beli tape gak tgk byk kali huhu best n klasik) dan byk lagi le kartun best2...

    ReplyDelete
  7. cite up menyentuh hati tang bebird tu say goodbye tu.. rasa nk bawak balik ke bebird tu... hahaha


    woodywood packer ada dalam bentuk movie ker? or kartun sahaja.

    little mermaid bagi aku tu lady2 ler...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Handmade Design Phone Case

AMG

Leo oh leo