Kalau di beri rezeki/peluang...

Membanting tulang, kerja bagai nak rak, bertungkus lumus, mungkin setiap daripada kita lakukan tiap-tiap hari untuk mendapat duit kan. Masing-masing mempunyai impian pada diri masing-masing, ada yang nak beli ini, itu. Ada yang nak memuaskan diri sendiri. Tapi kalu diberi peluang untuk memenuhi segala impian, mahu kita akan berlonjak setinggi-tingginya. Bagaimana pula kalu diberi peluang untuk pergi 5 tempat impian anda? Ok.. tapi ada syarat. 5 tempat tersebut dibahagikan pada 5 kategori. 

1) Tempat impian anda untuk bersantai di pulau/pantai?
2) Tempat impian anda untuk melihat bandar-bandar?
3) Tempat impian anda untuk menetap seumur hidup anda?
4) Tempat impian anda untuk membeli rumah?
5) Tempat impian anda untuk mengabiskan masa/berbulan madu/saja jalan-jalan cari pasal/ etc?

Sila jangan jawap dengan gaya mengarut-ngarut. bole? mari kita lihat tempat-tempat pilihan aku mengikut kategori yang aku telah buat.

1) Tempat impian untuk aku pergi bersantai di pulau mahupun pantai ialah : Pulau Hawaii


2) Tempat impian aku untuk melihat bandar-bandar ialah : New york city dan Los Angeles


3) Tempat impian aku untuk menetap seumur hidup ialah: Surrey (tengok tak cerita The Holiday)


4) Tempat impian aku untuk membeli rumah? Spain


5) Tempat impian aku untuk mengabiskan masa/berbulan madu/saja jalan-jalan cari pasal/ etc ialah : Switzerland


So bila kita mempunyai impian, kita perlu bekerja keras untuk mendapatkan mahupun setidak tidaknya merasakan bagaimana impian tersebut. Selamat memasang impian....

Comments

  1. 1) Tempat impian untuk aku pergi bersantai di pulau mahupun pantai ialah : bora bora

    2) Tempat impian aku untuk melihat bandar-bandar ialah : New York... mmg teringin sgt nak pi New York

    3) Tempat impian aku untuk menetap seumur hidup ialah: North Wales... pernah pegi, i likee...

    4) Tempat impian aku untuk membeli rumah ialah : dekat2 area selayang

    5) Tempat impian aku untuk mengabiskan masa/berbulan madu/saja jalan-jalan cari pasal/ etc ialah : New Zealand

    ReplyDelete
  2. wow encik apiz... nk g new york gak ker.. best best.. kalu diberi peluang mungkin aku akan kesana...

    ReplyDelete

Post a Comment

Popular posts from this blog

Handmade Design Phone Case

AMG

Leo oh leo